Antidiscriminatiebeleid van PROVAI Uitzendbureau

Inleiding
Bij PROVAI Uitzendbureau streven we naar een inclusieve arbeidsmarkt waarin iedereen gelijke kansen krijgt, ongeacht persoonlijke kenmerken. We verwerpen elke vorm van discriminatie en zetten ons in voor diversiteit en gelijke behandeling.

Definitie van Discriminatie
Discriminatie betreft het ongelijk behandelen van personen op basis van kenmerken zoals geslacht, ras, etnische afkomst, huidskleur, nationaliteit, religie, levensovertuiging, politieke voorkeur, burgerlijke staat, seksuele geaardheid, handicap of leeftijd. Dit omvat ook het honoreren van verzoeken van opdrachtgevers om onderscheid te maken op basis van irrelevante criteria voor de functie.

Preventieve Maatregelen
Om discriminatie te voorkomen en te bestrijden, hanteren wij de volgende maatregelen:
Arbeidsovereenkomsten: In alle arbeidsovereenkomsten van onze interne medewerkers is een clausule opgenomen die discriminatie verbiedt. Door ondertekening stemmen medewerkers in met dit beleid.
• Opdrachtbevestigingen: In opdrachtbevestigingen aan opdrachtgevers vermelden wij expliciet ons standpunt tegen discriminatie en verwijzen naar dit beleid. Opdrachtgevers ondertekenen deze bevestigingen ter akkoord.
• Evaluatiegesprekken: Tijdens kwartaalgesprekken bespreken we het antidiscriminatiebeleid en eventuele incidenten. Bij overtreding kunnen sancties volgen, tot en met ontslag bij herhaaldelijk verwijtbaar gedrag.
• Samenwerkingsovereenkomsten: In onze algemene voorwaarden en samenwerkingsovereenkomsten met intermediairs is een clausule opgenomen die discriminatie bij werving en selectie verbiedt.
• Signalering en melding: Interne medewerkers die discriminatie signaleren bij intermediairs melden dit bij de directie, die vervolgens de klachtenprocedure volgt.
• Communicatie: In onze nieuwsbrieven besteden we regelmatig aandacht aan het antidiscriminatiebeleid.
• Klachtenprocedure: We hebben een klachtenprocedure opgesteld en gepubliceerd op onze website. Daarnaast wordt dit beleid besproken in het boekje ‘Werken bij PROVAI’, dat elke flexwerker bij aanvang van de werkzaamheden ontvangt.

Klachtenprocedure
Voor een correcte afhandeling van meldingen omtrent discriminatie hanteren wij de volgende procedure:
Indiening klacht: Een klacht wordt schriftelijk ingediend bij de directie binnen drie werkdagen na waarneming.
• Gesprek: Binnen twee weken voert de directie een gesprek met de klager over de aard en ernst van de klacht.
• Onderzoek: De directie onderzoekt de klacht zorgvuldig en vertrouwelijk.
Besluit en terugkoppeling: Binnen vier weken na ontvangst van de klacht neemt de directie een besluit en koppelt dit terug aan de klager.
• Maatregelen: Indien de klacht gegrond is, neemt de directie passende maatregelen om herhaling te voorkomen.

PROVAI Uitzendbureau zet zich actief in voor een diverse en inclusieve arbeidsmarkt en tolereert geen enkele vorm van discriminatie.

Maart 2025

Ervaringen

Ik werk nu al drie jaar samen met PROVAI (voorheen ZorgZijn) en ik kan met volle overtuiging zeggen dat mijn ervaring uiterst positief is. Wat ik waardeer aan PROVAI is de persoonlijke benadering en dat ze de tijd nemen om naar mijn wensen te luisteren en naar de vaardigheden te kijken. De communicatie is helder en transparant en ik heb altijd het gevoel dat mijn belangen voorop staan. Kortom, ik kan PROVAI van harte aanbevelen aan zowel werknemers als werkgevers. Hun professionaliteit, betrokkenheid en uitstekende service maken het verschil!

- Shivani Mahabali

Mijn ervaring met PROVAI is top. Korte lijntjes, kan altijd bij iemand terecht. Ze staan altijd voor me klaar als dat nodig is. Ze luisteren naar jou wensen en proberen aan de hand daarvan de goeie match te vinden met jouw doelgroep. Voor mij is die match steeds een schot in de roos geweest.

- Jantina Bijlsma

Zoals ik binnen de zorg verschillende mogelijkheden heb gekregen om te kiezen waar en voor wie ik wil werken heb ik besloten om te werken met PROVAI. Een organisatie die open staat voor wie jij bent en open staat over hoe jij je werk wil indelen. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met wanneer je wil werken, wanneer je vakantie wil maar ook wat voor soort contract wil ik graag, of welke organisatie/doelgroep past bij mij. Deze mogelijkheden worden aangeboden binnen PROVAI en als dit niet mogelijk is wordt erg gezocht naar de plek die jij zoekt. Ook is het contact met de mensen op kantoor erg fijn! Korte lijnen en altijd bereikbaar. Ook zijn de mensen op kantoor erg betrokken bij jou als persoon “hoe is het met je”, “hoe verlopen je diensten” etc. Al met al een organisatie waar ik me gehoord voel en mezelf kan zijn.

- Marc Hofstee

Kopje koffie?

Op zoek naar een baan? PROVAI Uitzendbureau helpt je graag verder. Wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op. De koffie staat klaar!